Najlepsze akcje chińskich producentów samochodów

Akcje chińskich producentów samochodów, reprezentujące udziały w dynamicznie rozwijających się firmach, przyciągają inwestorów ze względu na szybki wzrost rynku motoryzacyjnego w Azji oraz agresywną ekspansję na rynki globalne. Ich wartość zależy od innowacji technologicznych (np. baterie LFP, autonomiczna jazda), dostępu do kluczowych surowców (lit, grafit) oraz wsparcia rządowego w ramach strategii „Made in China 2025”. Inwestowanie w ten sektor oferuje ekspozycję na rosnącą dominację Chin w branży EV, choć wiąże się z ryzykiem geopolitycznym i konkurencją z zachodnimi producentami.

  • BYD (Chiny) – Globalny lider w produkcji elektrycznych samochodów i baterii, z własnymi zasobami litu. Oferuje modele od miejskich (Seagull) po luksusowe (Han), dominując na rynku azjatyckim.
  • NIO (Chiny) – Premiumowy producent EV z innowacyjnym systemem wymiany baterii (BaaS) i flagowymi modelami (ET7, ES8), konkurujący z Tesla Model S w Europie.
  • XPeng (Chiny) – Specjalista od zaawansowanych systemów autonomicznej jazdy (XNGP) i przystępnych cenowo EV, eksportujący do Norwegii i Holandii.
  • Geely (Chiny) – Właściciel Volvo i Polestar, łączący technologie zachodnie z chińską skalą produkcji, kluczowy gracz w elektryfikacji SUV-ów (Zeekr 001).

Branżę kształtują: chińskie subsydia dla EV (ok. 30% dopłat), ekspansja na rynki Europy (np. BYD w Niemczech) i Ameryki Łacińskiej, oraz przejmowanie zachodnich technologii (np. baterie CATL). Firmy takie jak BYD budują fabryki w Tajlandii i Brazylii, podczas gdy SAIC (właściciel MG) dominuje w segmencie tanich EV w Europie. Wyzwaniem pozostają cła antydumpingowe (UE planuje 25% na chińskie EV) i ograniczenia eksportu grafitu.


Inwestuj w akcje chińskich producentów aut przez eToro – od 200 PLN (50€)!

2000+ instrumentów. Ryzyko utraty kapitału.

Główne ryzyka: eskalacja wojen handlowych (USA zakazał dopłat do chińskich EV); nadpodaż na rynku krajowym; sankcje na technologie półprzewodnikowe; oraz spowolnienie w Chinach. Mimo to, chińscy producenci mają przewagę kosztową (ceny nawet 40% niższe niż Zachód) i kontrolują 60% globalnego łańcucha dostaw baterii, co czyni ich akcje atrakcyjnymi długoterminowo.

Warto śledzić rozwój chińskich marek premium (np. Li Auto) oraz ich partnerstwa z europejskimi koncernami (np. BYD-Toyota). Kluczowa będzie też ekspansja technologii „smart cars” zintegrowanych z ekosystemem 5G (Huawei Harmony OS).

W poniższej tabeli znajdziesz przegląd kluczowych chińskich spółek według kapitalizacji rynkowej z aktualną ceną za akcję: Akcje Chińskich Producentów Samochodów — Notowania Na Żywo

Akcje chińskich producentów samochodów
AkcjeKursZmiana 24h %Kapitalizacja rynkowa
002594.SZ
BYD
002594.SZ
13,54 $1,52%126,10 B
XIACF
Xiaomi
XIACF
5,32 $2,39%138,16 B
16,67 $2,39%16,89 B
3,20 $0,57%27,37 B
600104.SS
SAIC Motor
600104.SS
2,24 $0,51%25,75 B
1,64 $0,77%16,23 B
601127.SS
Seres Group
601127.SS
16,94 $2,35%29,51 B
0175.HK
Geely
0175.HK
2,21 $3,15%22,37 B
NIO
NIO
NIO
5,03 $0,10%12,71 B
1,17 $1,43%11,94 B
XPEV
XPeng
XPEV
18,57 $2,24%18,15 B
000800.SZ
FAW Car
000800.SZ
0,954 $1,46%4,69 B
1,40 $2,94%950,19 M
600418.SS
JAC Motors
600418.SS
6,86 $2,32%14,98 B
9863.HK
Leapmotor
9863.HK
6,19 $3,68%8,80 B
1,14 $0,00%9,38 B
0,9925 $4,11%85,34 M